Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Matematické modelování soustav s proměnnou hmotností
Moravec, Prokop ; Opluštil, Zdeněk (oponent) ; Čermák, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá matematickým modelováním soustav s proměnnou hmotností a to především popsáním letu rakety při různých typech hladkého přistání. Výsledkem práce je vedle teoretické stránky daného problému i jeho numerické řešení.
Návrh raketového motoru
Cejpek, Jakub ; Konečný,, Pavel (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout raketový motor na tuhou pohonnou hmotu s dostatečným výkonem pro vynesení zátěže o hmotnosti 500 gramů do výšky 1500 metrů. A dále navrhnout základní uspořádání rakety, která by tento motor využila. Návrh motoru se řeší nejprve teoreticky. Tedy bez ohledu na dostupnost konstrukčního materiálu, paliva a výrobních technologií. Po vyřešení této teoretické části je na se v řešení zohlední dostupnost výše zmíněných prostředků. To znamená nejprve určit vhodné a dostupné palivo a podle parametrů tohoto paliva přepracovat konstrukci motoru v závislosti na dostupných konstrukčních materiálech a výrobních prostředcích.
Vývoj raketových motorů
Marcinko, Peter ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Táto práca popisuje vývoj raketových motorov od prvých rakiet až po súčasnosť. Práca je rozdelená do na tri základné časti. Prvá časť popisuje základné fyzikálne princípy, ktorými sa musí raketa počas letu riadiť. Druhá časť popisuje základné rozdelenie raketových motorov a typy používaných pohonných látok. V poslednej časti sa práca zameriava na ruský, americký a európsky raketový program. Popisuje základné typy kozmických rakiet s uvedením používaných motorov.
Matematické modelování dynamiky letu
Resl, Ondřej ; Tomášek, Petr (oponent) ; Opluštil, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá matematickými modely popisujícími dynamiku letu rakety. Pojednává hlavně o problému hladkého přistání za různých podmínek, ale je zde také rozebrán model pro maximální dolet rakety. Vybrané modely jsou doplněny o numerická řešení. Nechybí zde také teoretický úvod k dané problematice.
Reusable launcher flight mission
Metelka, Dominik ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
This thesis is split into two main parts which are also the main objectives. The aim of the first part is to describe a mission of a reusable launcher. Firstly, the topic of reusable launch systems and their development until today was approached. Most importantly, the operational reusable launch vehicles are described with the explanation of each booster’s flight mission. Furthermore, alongside some important launch vehicles in development, there is a separate chapter listing the first stage’s return options. The second part is practical with the aim of designing a mission of the launcher reusable first stage. For the calculations, the parameters were chosen according to a current Falcon 9 rocket, from which the final velocity and altitude at which the first stage separates, were analytically calculated. For the return and overall flight mission, a MATLAB script was written to calculate and plot all necessary parameters and characteristics. In the end, the altitude for the engine reignition was also determined to safely land on the ground.
Bezpečnost dopravního letounu při poškození draku teroristickým útokem
Lošťák, Miroslav ; Salga, Jaroslav (oponent) ; Kusák,, Jan (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Teroristické útoky znamenají dnes velké nebezpečí pro civilní dopravní letouny. V této práci jsou analyzovány možné způsoby útoků a je vybrán nejnebezpečnější. Jedná se o teroristický útok z vnějšku letounu za použití tříštivé bojové hlavice rakety. Tato bojová hlavice působí poškození draku letounu rojem střepin vzniklých při výbuchu. Je definován způsob určení zasažené plochy letounu za použití analytické geometrie. Analytickými rovnicemi jsou popsány geometrie rozptylu střepin a geometrie letounu. Následně je analyzován rozsah poškození draku střepinami. Byl proveden střelecký experiment, při kterém byl vyztužený potahový panel ostřelován jednotlivými střepinami. Vzorek pro experiment byl vyroben podle reálných konstrukcí dopravních letounů. Při tomto experimentu se zjistilo, že poškozeny jsou jen přímo zasažené prvky konstrukce. Data získaná při experimentu byla použita pro tvorbu a odladění modelu vytvořeného pro simulaci metodou konečných prvků. Tento model slouží pro výpočet poškození numericky. Dále je řešena změna únosnosti konstrukce. Je definován vliv rozsahu poškození na únosnost prvku i celé konstrukce. Důsledky poškození prvků jsou nejdříve analyzovány pomocí metody FMEA/FMECA. Tato analýza je nakonec rozšířena použitím fuzzy logiky. Při analýze pomocí fuzzy logiky se hodnotí vliv rozsahu poškození prvku a významnosti prvku na schopnost konstrukce plnit svou funkci. Jsou popsány způsoby využití postupu zde vytvořeného pro jednotlivé fáze životního cyklu letounu. Je popsáno využití při vývoji, provozu při teroristickém útoku a využitelnost pro hodnocení příčin pádu po zásahu konstrukce rojem střepin.
System management of liquid-propellant rocket engine for rocket model
Svoboda, Jakub ; Mašek, Jakub (oponent) ; Černoch, Jakub (vedoucí práce)
The bachelor’s thesis deals with the study and implementation of systems engineering for the design of a student liquid rocket engine for use on a sounding rocket. The first part of the work deals with the illustration of the principles and procedures of system engineering, as well as the study of existing similar engines and the study of the rules of competitions in which a sounding rocket with such an engine could participate in the future. The second part then deals with the implementation of the findings from the first part into the actual solution of the project, the goal of which is the design of the given rocket engine. It also deals with the implementation of standards from the ECSS system, which are used in the European space industry. In the end, the entire implementation and its parts are evaluated. Since the given project continues and will be followed by other projects in the future, it is possible to use this work as a basis for solving the system engineering problem.
Reusable launcher flight mission
Metelka, Dominik ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
This thesis is split into two main parts which are also the main objectives. The aim of the first part is to describe a mission of a reusable launcher. Firstly, the topic of reusable launch systems and their development until today was approached. Most importantly, the operational reusable launch vehicles are described with the explanation of each booster’s flight mission. Furthermore, alongside some important launch vehicles in development, there is a separate chapter listing the first stage’s return options. The second part is practical with the aim of designing a mission of the launcher reusable first stage. For the calculations, the parameters were chosen according to a current Falcon 9 rocket, from which the final velocity and altitude at which the first stage separates, were analytically calculated. For the return and overall flight mission, a MATLAB script was written to calculate and plot all necessary parameters and characteristics. In the end, the altitude for the engine reignition was also determined to safely land on the ground.
Matematické modelování dynamiky letu
Resl, Ondřej ; Tomášek, Petr (oponent) ; Opluštil, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá matematickými modely popisujícími dynamiku letu rakety. Pojednává hlavně o problému hladkého přistání za různých podmínek, ale je zde také rozebrán model pro maximální dolet rakety. Vybrané modely jsou doplněny o numerická řešení. Nechybí zde také teoretický úvod k dané problematice.
Bezpečnost dopravního letounu při poškození draku teroristickým útokem
Lošťák, Miroslav ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Teroristické útoky znamenají dnes velké nebezpečí pro civilní dopravní letouny. V této práci jsou analyzovány možné způsoby útoků a je vybrán nejnebezpečnější. Jedná se o teroristický útok z vnějšku letounu za použití tříštivé bojové hlavice rakety. Tato bojová hlavice působí poškození draku letounu rojem střepin vzniklých při výbuchu. Je definován způsob určení zasažené plochy letounu za použití analytické geometrie. Analytickými rovnicemi jsou popsány geometrie rozptylu střepin a geometrie letounu. Následně je analyzován rozsah poškození draku střepinami. Byl proveden střelecký experiment, při kterém byl vyztužený potahový panel ostřelován jednotlivými střepinami. Vzorek pro experiment byl vyroben podle reálných konstrukcí dopravních letounů. Při tomto experimentu se zjistilo, že poškozeny jsou jen přímo zasažené prvky konstrukce. Data získaná při experimentu byla použita pro tvorbu a odladění modelu vytvořeného pro simulaci metodou konečných prvků. Tento model slouží pro výpočet poškození numericky. Dále je řešena změna únosnosti konstrukce. Je definován vliv rozsahu poškození na únosnost prvku i celé konstrukce. Důsledky poškození prvků jsou nejdříve analyzovány pomocí metody FMEA/FMECA. Tato analýza je nakonec rozšířena použitím fuzzy logiky. Při analýze pomocí fuzzy logiky se hodnotí vliv rozsahu poškození prvku a významnosti prvku na schopnost konstrukce plnit svou funkci. Jsou popsány způsoby využití postupu zde vytvořeného pro jednotlivé fáze životního cyklu letounu. Je popsáno využití při vývoji, provozu při teroristickém útoku a využitelnost pro hodnocení příčin pádu po zásahu konstrukce rojem střepin.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.